Hola a tothom i benvinguts al bloc del Pràcticum II !!! (última assignatura per acabar el segon cicle de psicopedagogia).
Per començar a obrir boca, us escric quatre ratlles sobre el meu projecte de pràctiques.
Com a mestra de primària que sóc i per canviar de temàtica respecte el Practicum I, he volgut aprofundir en el
món escolar i veure com podem intervenir psicopedagògicament amb alumnes amb
dificultats.
El meu projecte porta per títol “Analitzar la intervenció psicopedagògica d’un nen amb TEA: programar per millorar el seu llenguatge i la relació social”.Tot i que en el centre on faig les pràctiques hi ha diferents casos, en aquest Pràcticum II inicio el disseny i la reflexió sobre les
intervencions psicopedagògiques realitzades a un únic alumne. Em centraré amb
en Jorge, un nen autista de 4 anys que
mostra dificultats de comunicació, de pors davant dels canvis i problemes amb
la relació amb els altres. (Jorge és un nom inventat per preservar la seva identitat real). 
 
  
Espero aprendre molt d'aquestes pràctiques i que us agradi el blog que he començat.
A continuació us detallo
les fases que faré durant les 75 hores presencials.
| 
   
 DATA: 
  27 febrer - 1 març               
  HORES: 10h 
 | 
  
 
Objectius: Analitzar els diferents contextos
  i situacions prèvies del nen per conèixer les seves dificultats i
  necessitats. 
Destinataris/àries:
  família, Jorge, escola, professionals externs, la Mar i jo. 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
FASE
  2 : Prendre els primers acords sobre el problema plantejat i l’actuació que
  s’ha de seguir.                                    
 DATA: 
  4 març- 15 març                   
  HORES: 10h 
 | 
  
 
Objectius: Definir les activitats que es
  poden fer per amb en Jorge. 
Destinataris/àries: en Jorge, la Mar i jo 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
FASE  3: Elaborar un pla d’actuació   
DATA:
  18 març – 5 abril                
  HORES: 10h 
 | 
  
 
Objectius: Concretar els objectius,
  activitats i criteris d’avaluació d’en Jorge. 
Destinataris/àries:
  Jorge, la Mar i jo 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
FASE  4: Participar, segons el que s’hagi
  establert, en el desenvolupament del pla acordat, i col·laborar en el
  desenvolupament de la feina                                                              
DATA:
  8 abril- 10 maig                 HORES:
  35h 
 | 
  
 
Objectius: Seguir la programació que hem
  concretat en la fase anterior. 
Destinataris/àries: Jorge, la Mar i
  jo 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
FASE  5: Avaluar el procés de treball seguit
  durant la consecució dels objectius i dels resultats                                                  
      
DATA:
  13 maig- 17 maig                 HORES:
  5h 
 | 
  
 
Objectius: Reflexionar sobre el pla de
  treball realitzat. 
Destinataris/àries: la Mar i jo
  (també família i altres professionals). 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
FASE  6: Plantejar la continuïtat del procés        
DATA:
  20  maig- 24 maig                 HORES: 5h 
 | 
  
Objectius: Valoració del projecte. 
Destinataris/àries: Jorge, la Mar i
  jo 
 | 
  
 
ACTIVITATS
  I CONTINGUTS 
 | 
  
 
  | 
  
 
INSTRUMENTS
  I/O TÈCNIQUES 
 | 
  
 
  | 
  
 
INDICADORS
  D’AVALUACIÓ 
 | 
  
 
  | 
  
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada