dijous, 18 d’abril de 2013

OBSERVACIÓ DELS TESTS



En algunes de les sessions, he pogut veure el procediment per passar alguns tests.
M'ha sorprès que n'hi hagin tants!!! N'hi ha per detectar dificultats amb la lectoescriptura,  les capacitats lectores i de comprensió, dèficit d'atenció, tècniques d'estudi, mirar quin nivell d'aprenentatge té un infant i com és el seu aprenentatge, l'organització perceptual i memòria visual, tests també de socialització, ...

M'ha semblat molt interessant perquè no els coneixia. Estic observant com s'apliquen, com es corregeixen i com s'interpreten els resultats.

Tal i com m'ha explicat la meva tutora de pràctiques, no s'han de seguir al peu de la lletra. Sinó que ha de ser una informació més a valorar, cal contextualitzar-lo en cada cas i fer una lectura global de tot el procés de recollida de resultats.

Els tests és un tema que no tenia gaire teoria, ni pràctica. Buscaré més informació per saber-ne més.

Aquí us enganxo unes adreces que he trobat on apareixen alguns dels test que he observat a les pràctiques.







Susana ;)


PRIMERES REUNIONS



En les primeres sessions de pràctiques, la meva tutora m’ha posat al dia de tots els casos que té en el despatx psicopedagògic.

De cada nen/a m’ha explicat les dades rellevants del seu cas, els objectius a treballar, les actuacions realitzades fins al moment, la proposta de les actuacions futures, la informació recollida d’altres professionals, els tests que han realitzat, ...

Tot i que no és treball directe amb els infants, aquestes reunions informatives són molt interessants i m’ajuden a conèixer altres casos diferents que té aquest centre, així com les intervencions que s’estan portant a terme.

Més endavant, us aniré concretant alguns dels casos.

Susana ;)

dijous, 11 d’abril de 2013

JUSTIFICACIÓ




Per què m'he decidit per aquest centre?

Doncs, de tots els casos que té la meva tutora, vaig escollir treballar amb en Jorge perquè creia que era un trastorn poc estudiat i conegut. Però he començat a buscar i he trobat un munt d’informació de diagnòstics, plans de treball, activitats recomanades, instruments i tècniques que es poden fer amb els TEA i s’obté una clara millora en els resultats. Aquí us deixo un dels materials que he trobat per conèixer més sobre el tema. 

Cliqueu en aquest enllaç d'aquí al costat:  Guia de recursos d'alumnes amb autisme


També he posat en el bloc, un recull de vídeos relacionats amb l'autisme. Espero que els disfruteu com jo i que siguin del vostre interès.