Hola companys/es,
avui us parlaré d'un altre nen que he seguit al llarg de les pràctiques; li direm P.
En P. és un nen de 3r de Primària que es dispersa molt a classe. Li costa seguir i donat els seus mals resultats, ha tirat la tovallola. No s'esforça prou perquè creu que no serveix per a res, ja que no veu resultats immediats.
De positiu, vull fer esmena del seu nivell de lectura. És molt molt bo.
A les pràctiques, he pogut veure com treballàvem diferents activitats per augmentar l'atenció i la reflexió. També treballem relacionat amb el que li costa, la memòria (ha de recordar una imatge durant 1 minut i després li fem preguntes d'aquella imatge). O bé, ordenar imatges i explicar-les oralment.
En totes les activitats recordem els passos que ha de seguir a través d'unes imatges: escoltar, llegir, pensar, respondre, repassar i si fem tot això bé, arribem a la última imatge que és un àngel (i que vol dir que ho ha fet molt bé!).
Com que el traç i l'expressió escrita també va fluix es treballa en algunes sessions també. Fem petits dictats adequats a la seva edat. Fa molta ortografia natural que anem explicant-li perquè ho vagi aprenent. Es treballa la comprensió escrita i oral, sempre fixant-nos en què estigui atent i que vagi superant les activitats satisfactòriament. D'aquesta manera agafa més confiança i autoestima.
S'insisteix molt, i per això també hi insisteixo jo ara explicant-vos, que segueixi l'esquema en aquest ordre i sense deixar-se'n cap:
1- escoltar
2- llegir
3- pensar
4- respondre
5- repassar
6- ho he fet molt bé! Sóc molt bo!
D'aquesta manera fa un treball sistemàtic més reflexiu i evitem la impulsivitat i rapidesa en contestar les preguntes sense saber què ens pregunten, ni què hem de fer.
És un mètode ben senzill i ben efectiu, al mateix temps. M'ha agradat veure com amb una guia molt fàcil de seguir es poden aconseguir grans canvis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada